Home / Ειδήσεις / Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για πολύποδες του παχέος εντέρου
Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για πολύποδες του παχέος εντέρου

Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για πολύποδες του παχέος εντέρου

Τα συμπληρώματα ασβεστίου, που λαμβάνονται σε συνδυασμό με ή χωρίς βιταμίνη D, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο για την εμφάνιση πολυπόδων στο παχύ έντερο, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα.
   Οι επιστήμονες έκαναν λόγο για ένα ζήτημα με πιθανώς μεγάλες συνέπειες για τη δημόσια υγεία, δήλωσαν ότι περαιτέρω έρευνες πρέπει να επιβεβαιώσουν τη δική τους και τόνισαν ότι, σε κάθε περίπτωση, οι πιθανοί κίνδυνοι πρέπει να ζυγιαστούν σε σχέση με τα οφέλη από τα διατροφικά συμπληρώματα ασβεστίου.
   Υπογράμμισαν όμως ότι, δεδομένου πως εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο παίρνουν έξτρα ασβέστιο για την οστεοπόρωση και για άλλους λόγους, τα νέα ευρήματα μπορεί να έχουν σημαντικές συνέπειες για τη διάγνωση και την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, μιας πάθησης με ολοένα περισσότερα περιστατικά.
   Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Σεθ Κρόκετ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Β.Καρολίνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο γαστρεντερολογικό περιοδικό “Gut”, πραγματοποίησαν μια κλινική δοκιμή με περισσότερους από 2.000 ασθενείς ηλικίας 45 έως 75 ετών, που είχαν ιστορικό με πολύποδες και οι οποίοι επρόκειτο να κάνουν νέα κολονοσκόπηση μέσα στα επόμενα χρόνια.
   Οι ασθενείς χωρίσθηκαν τυχαία σε τέσσερις ομάδες: η πρώτη έπαιρνε καθημερινά επί τρία έως πέντε χρόνια συμπληρώματα ασβεστίου, η δεύτερη καθημερινά συμπληρώματα βιταμίνης D, η τρίτη τόσο συμπληρώματα ασβεστίου όσο και D, ενώ η τέταρτη τίποτε από τα δύο.
   Στη διάρκεια της μελέτης δεν διαπιστώθηκε κάποια συσχέτιση ανάμεσα στα διατροφικά συμπληρώματα και στους πολύποδες. Όμως σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου έξι έως δέκα ετών από την έναρξη της λήψης των συμπληρωμάτων, διαπιστώθηκε αυξημένη πιθανότητα να εμφανισθούν πολύποδες σε όσους έπαιρναν είτε μόνο έξτρα ασβέστιο, είτε μαζί με βιταμίνη D.
   Η λήψη σκέτης βιταμίνης D δεν φάνηκε να συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης πολυπόδων. Επίσης δεν φαίνεται να υπάρχει σχέση ανάμεσα στο ασβέστιο που λαμβάνεται με τις τροφές (όχι με συμπληρώματα) και στους πολύποδες. Ακόμη, οι γυναίκες και οι καπνιστές έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για πολύποδες, όταν παίρνουν συμπληρώματα ασβεστίου, σε σχέση με τους άνδρες και με τους μη καπνιστές.

 

 

 

 

 

Πηγή: http://medlabgr.blogspot.com

Διαβάστε επίσης

Γιατί ματώνουν τα ούλα; Γιατί κουνιούνται τα δόντια;

Γιατί ματώνουν τα ούλα; Γιατί κουνιούνται τα δόντια;

Συντάκτης Γιώργος Κουτσικάκης Χειρουργός Οδοντίατρος Μ.Sc., medlabnews.gr Αν ματώνουν τα ούλα σας όταν τα  βουρτσίζετε ή …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close