Home / Ειδήσεις / Βραδυφλεγής βόμβα οι 86.000 συμβασιούχοι του Δημοσίου
Βραδυφλεγής βόμβα οι 86.000 συμβασιούχοι του Δημοσίου

Βραδυφλεγής βόμβα οι 86.000 συμβασιούχοι του Δημοσίου

Σε επτά “μέτωπα” πρέπει να αναμετρηθεί η κυβέρνηση και προπαντός το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών στο “πεδίο” των συμβασιούχων του Δημοσίου.

Εκτός από την αξιολόγηση, την κινητικότητα και την επιλογή προϊσταμένων που αποτελούν –προπαντός- διαρθρωτικές ανατροπές στο Δημόσιο, το Μνημόνιο επικεντρώνεται στον “έλεγχο” του πλήθους των 86.000 συμβασιούχων (11% συνόλου εργαζομένων στο Δημόσιο) με στόχο την τιθάσευση της δημοσιονομικής επίπτωσης των αμοιβών των εργαζομένων στη γενική κυβέρνηση.

Ιδού ποια είναι τα πιο κρίσιμα “μέτωπα” της αναμέτρησης επί του “πεδίου” του Δημοσίου το οποίο “καταλαμβάνεται” από συμβασιούχους :

1) Πρέπει να διατηρηθεί το μέσο μηνιαίο πλήθος των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό το 2017 -2018 στο επίπεδο το οποίο καταγράφηκε το 2016 (περίπου 47.500), σύμφωνα με το Μνημόνιο. Ωστόσο ήδη ο μέσος μηνιαίος όρος για το πεντάμηνο του 2017 ξεπερνά τις 51.000. Συνεπώς το πλήθος αυτό πρέπει να μειωθεί κατά 3.500 έως το Δεκέμβριο του 2017.

2) Το Μνημόνιο, όμως, επισημαίνει πως στον παραπέρα περιορισμό δεν υπάγονται οι άλλοι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, οι οποίοι αν και εργάζονται στο Δημόσιο, πληρώνονται από άλλους πόρους πχ το ΕΣΠΑ ή έσοδα των δήμων από ανταποδοτικά τέλη. Από την άλλη, σε διάταξη την οποία πέρασε το Υπουργείο Εσωτερικών σε πρόσφατο νομοσχέδιο για τους ΟΤΑ προβλέπεται η δυνατότητα καταβολής αμοιβών σε ανταποδοτικές υπηρεσίες και από μη ανταποδοτικούς πόρους σε ποσοστό έως 30%. Έτσι ενδέχεται να δημιουργηθεί σύγχυση για το χρηματοδοτικό “καθεστώς” της μισθοδοσίας μερίδας συμβασιούχων.

3) Το τεχνικό Μνημόνιο προβλέπει πως η κυβέρνηση πρέπει να καταγράφει ενδελεχώς κάθε μήνα όχι μόνο το πλήθος των συμβασιούχων (σ.σ. όπως ήδη κάνει), αλλά και σε ποιο ακριβώς τομέα της γενικής κυβέρνησης απασχολείται. Η καταγραφή αυτή δεν φαίνεται προς το παρόν να γίνεται, σύμφωνα –τουλάχιστον– με τα στοιχεία που δημοσιοποιεί το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

4) Οι συμβασιούχοι στην καθαριότητα των Δήμων στους οποίους έδωσε το ΥΠΕΣ την δυνατότητα να συνεχίσουν να δουλεύουν με νέες συμβάσεις μέγιστης ισχύος έως 31 Μαρτίου 2018 δεν υπάγονται στο πλήθος εκείνο των συμβασιούχων που χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και το οποίο δεν πρέπει να αυξηθεί φέτος και το 2018, όπως προβλέπει το Μνημόνιο. Αντίθετα υπάγονται στην κατηγορία “έκτακτο προσωπικό σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου”, το οποίο -στην περίπτωση των Δήμων- πληρώνεται από τους ίδιους. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως το σύνολο των εργαζομένων αυτών (6.100 περίπου), η παράταση των συμβάσεων (σ.σ. μετά τις αρχές του περασμένου Ιουνίου) κρίθηκε αντισυνταγματική από το Ελεγκτικό Συνέδριο, επαναπροσλήφθηκε με τις νέες 8μηνες συμβάσεις από τους Δήμους, ούτε βέβαια θα είναι από εκείνους τους πάνω από 2.500 που θα προσληφθούν μόνιμα στην καθαριότητα γύρω στο Μάρτιο – Απρίλιο του 2018 με έξοδα, κυρίως, των δήμων. Έτσι, αναμένεται μία σημαντική μείωση του πλήθους των εργαζομένων στην καθαριότητα των δήμων το 2018 σε σχέση με το 2017.

5) Το Μνημόνιο προβλέπει πως δεν πρέπει να ανατραπούν τα ανώτατα όρια της δαπάνης της γενικής κυβέρνησης για αμοιβές εργαζομένων, όπως αυτά ορίζονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Πολιτικής, από μία αύξηση του πλήθους των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, μαζί και της μισθοδοτικής δαπάνης περί αυτών.

Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι τα παραπάνω όρια δοκιμάζονται. Το Μάιο του 2017 οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, οι εργαζόμενοι με συμβάσεις έργου, οι ωρομίσθιοι από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματτα μέσω ΕΣΠΑ ή μέσω Ανταποδοτικών τελών ή μέσω Αντιτίμου ή άλλα αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα ανήλθαν σε 24.359. Αντίθετα το Μάιο του 2016, η μερίδα συμβασιούχων αριθμούσε μόλις 19.090. Συνεπώς το πλήθος τους αυξήθηκε περισσότερο από 5.000 ή κοντά στο 20%. Το δε μόνιμο προσωπικό ανήλθε το Μάιο του 2017 σε 565.954 έναντι 565.323 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Μ΄άλλα λόγια αυξήθηκε, αν και πολύ οριακά.

Συνολικά, πάντως τα στοιχεία του ΥΠΟΙΚ δείχνουν αύξηση 3% στις δαπάνες για αμοιβές στη γενική κυβέρνηση, έναντι πρόβλεψης για αύξηση 3,1%.

6) Το ΔΝΤ, στην τελευταία έκθεσή του για την Ελλάδα, έχει σταθεί ιδιαίτερα στο θέμα της αύξησης του πλήθους των συμβασιούχων, καθώς θεωρεί πως αυτή αντιστάθμισε το 2015 -2016 τη συνεχιζόμενη μείωση του μονίμου προσωπικού.

Γι’ αυτό ζητά τη νομοθέτηση του πλαφόν στο πλήθος των κρατικά χρηματοδοτούμενων συμβασιούχων (σ.σ. όπως αυτό αναλύθηκε στο σημείο 1). Το γεγονός ότι φαίνεται φέτος να κάμπτεται η μείωση του μόνιμου προσωπικού στο Δημόσιο (σ.σ. όπως σημειώνεται στο σημείο 5), ενδέχεται να εντείνει τις πιέσεις του ΔΝΤ για μείωση των συμβασιούχων ακόμα περισσότερο.

7) Η κυβέρνηση έχει διακηρύξει πως θα ρυθμίσει οριστικά το θέμα των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου με τη μετατροπή των συμβάσεων τους σε αορίστου. Αυτό προβλέπεται και στο Μνημόνιο με τον όρο ότι θα υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Κύκλοι του ΥΠΕΣ διευκρινίζουν στο Capital.gr πως οι μονιμοποιήσεις αυτές θα αφορούν εργαζομένους από μία “δεξαμενή” 30.000. Aυτό δεν σημαίνει, όμως, πως θα μονιμοποιηθούν όλοι τους. Η σχετική ρύθμιση αναμένεται πριν το τέλος του 2017. Εξάλλου, από την κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρισθεί ποια θα είναι η τύχη όσων συμβασιούχων ορισμένου χρόνου δεν μονιμοποιηθούν.

 

 

 

 

 

Πηγή: http://medlabgr.blogspot.com

Διαβάστε επίσης

ΕΟΠΥΥ: Νέες e-υπηρεσίες για αιτήματα, για Ηλεκτρονική Προέγκριση φαρμάκων

ΕΟΠΥΥ: Νέες e-υπηρεσίες για αιτήματα, για Ηλεκτρονική Προέγκριση φαρμάκων

Νέες e- υπηρεσίες θέτει στη διάθεση του πολίτη από την ερχόμενη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου, ο …