Home / Ειδήσεις / “Μπόμπα” 300 εκατ. στα δημόσια έσοδα από τα αλκοολούχα
"Μπόμπα" 300 εκατ. στα δημόσια έσοδα από τα αλκοολούχα

“Μπόμπα” 300 εκατ. στα δημόσια έσοδα από τα αλκοολούχα

Αδειάζει το ποτήρι των δημοσίων εσόδων από την υπερφορολόγηση στα αλκοολούχα ποτά, όπως υποστηρίζουν παράγοντες του κλάδου οι οποίοι επικαλούνται στοιχεία του ΙΟΒΕ, της ΕΛΣΤΑΤ, του ΥΠ.ΟΙΚ. και του ΣΕΑΟΠ. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Παραγωγών Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και Operational Director στην Pernod Ricard Hellas Λάμπρο Πάσχο, το ένα τρίτο της κατανάλωσης αλκοολούχων είναι προϊόν λαθρεμπορίου κάτι που δημιουργεί απώλεια δημοσίων εσόδων ύψους 300 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σύμφωνα με τον ίδιο ο κλάδος βρίσκεται σε κρίση υπερφορολόγησης και λαθρεμπορίου με δυσμενείς επιπτώσεις στην παραγωγή, στην απασχόληση αλλά και στα δημόσια έσοδα.
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε σε εκδήλωση του ΣΕΒ και της ΔιανΕοσις, ο ΕΦΚ στην Ελλάδα είναι 41,6% υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και κατά 350% υψηλότερος από τον ΕΦΚ στη γειτονική Βουλγαρία, ενώ καταγράφονται ακραίες στρεβλώσεις μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών με κυριότερη το καθεστώς του προϊόντος απόσταξης διήμερων παραγωγών (χύμα τσίπουρο). Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΟΠ και του ΙΟΒΕ, κάθε χρόνο διακινούνται λαθραία 8,3 εκατ. φιάλες με τα διαφυγόντα έσοδα μόνο από τον ΕΦΚ να φθάνουν τα 130 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Επίσης, κατ΄ εκτίμηση διοχετεύονται στην αγορά 24 εκατ. λίτρα χύμα “τσίπουρου διημέρων”, με τα διαφυγόντα δημόσια έσοδα τον χρόνο από την παράνομη διακίνηση να εκτιμώνται σε 300 εκατ. ετησίως και τις δηλωμένες ποσότητες να ανέρχονται περίπου στα 5-7 εκατ. λίτρα (στοιχεία 2014).
Σήμερα το 63% της τιμής ενός τυπικού αλκοολούχου ποτού είναι φόροι. Ειδικότερα για μια φιάλη η τελική τιμή της οποίας είναι 16 ευρώ, τα 3 ευρώ είναι ΦΠΑ και τα 7,14 ευρώ ΕΦΚ. Σε όλα αυτά η αδυναμία ελέγχου των συνθηκών παραγωγής – διακίνησης – εμπορίας, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Την ίδια ώρα στοιχεία της Nielsen έρχονται να επιβεβαιώσουν την κατάρρευση των πωλήσεων αλκοολούχων ποτών εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Πέρυσι, σε σχέση με το 2015, οι πωλήσεις ουίσκι σε όγκο συρρικνώθηκαν κατά 21,8%, κατά 15,3% μειώθηκαν οι πωλήσεις λικέρ, 6% οι πωλήσεις brandy & cognac, 21,4% οι πωλήσεις του ούζου, 17,5% των κρασιών, 17,2% της μπύρας, 18,5% της βότκας, 24,9% του τζιν, 31% του ρούμι, 30,7% της τεκίλας και 50,3% των schnapps.

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

ΕΟΠΥΥ: Νέες e-υπηρεσίες για αιτήματα, για Ηλεκτρονική Προέγκριση φαρμάκων

ΕΟΠΥΥ: Νέες e-υπηρεσίες για αιτήματα, για Ηλεκτρονική Προέγκριση φαρμάκων

Νέες e- υπηρεσίες θέτει στη διάθεση του πολίτη από την ερχόμενη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου, ο …