Home / Διατροφή / Τροφές / Η θρεπτική αξία του χαλβά και του ταχινιού
Η θρεπτική αξία του χαλβά και του ταχινιού

Η θρεπτική αξία του χαλβά και του ταχινιού

Δυο από τα τρόφιμα που καταναλώνονται συχνά κατά τη διάρκεια της νηστείας είναι το ταχίνι και ο χαλβάς που παρασκευάζονται από το σουσάμι, στο οποίο οφείλουν και την υψηλή διατροφική τους αξία.

Ειδικότερα, πρόκειται για προϊόντα πλούσια σε απαραίτητα αμινοξέα, ενώ αν καταναλωθούν σε συνδυασμό με ξηρούς καρπούς, προσφέρουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, γεγονός που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για άτομα που απέχουν πλήρως από την κατανάλωση ζωικών προϊόντων σε όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Σαρακοστής.

Από την άλλη, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, το οποίο όμως αποτελείται κυρίως από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, στα οποία έχουν αποδοθεί καρδιο-προστατευτικές ιδιότητες.

Όσον αφορά την περιεκτικότητά τους σε μικροθρεπτικά συστατικά, το ταχίνι και ο χαλβάς περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα θειαμίνης (Β1) και νιασίνης (Β3), αλλά και μετάλλων όπως ο φώσφορος, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και ο σίδηρος.

Επιπλέον, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε και το σελήνιο, ενώ περιέχουν και συστατικά που έχουν συσχετισθεί από μελέτες με την προστασία του οργανισμού από το οξειδωτικό στρες και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, αν και πρόκειται για θρεπτικές επιλογές, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως το ταχίνι και ιδιαίτερα ο χαλβάς, αποτελούν τρόφιμα με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.

Ενδεικτικά, μία κουταλιά της σούπας ταχίνι αποδίδει περίπου 90 θερμίδες, ενώ αντίστοιχα, ένα μικρό κομμάτι χαλβά σε μέγεθος σπιρτόκουτου μας προσφέρει γύρω στις 150-200 θερμίδες, ανάλογα με το είδος του προϊόντος, αν δηλαδή περιέχει ξηρούς καρπούς, μέλι ή επικάλυψη σοκολάτας.

Συνεπώς, δώστε προσοχή στη συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης των εν λόγω προϊόντων, προκειμένου να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιό σας με τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τους, χωρίς παράλληλα να «ξεφύγετε» θερμιδικά.

 

 

 

 

 

Πηγή: neadiatrofis.gr

Διαβάστε επίσης

Νηστεύετε; Φάτε ταχίνι!

Νηστεύετε; Φάτε ταχίνι!

Ξεκινήσατε σήμερα να νηστεύετε και ψάχνετε κάτι και νόστιμο, και θρεπτικό και με ενέργεια για …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close