Home / Υγεία / Πρόληψη / Υγεία ματιών: 6 θρεπτικά συστατικά για καλύτερη όραση
Υγεία ματιών: 6 θρεπτικά συστατικά για καλύτερη όραση

Υγεία ματιών: 6 θρεπτικά συστατικά για καλύτερη όραση

Θα έχετε ακούσει ότι τα καρότα κάνουν καλό στην όραση επειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, μια ουσία απαραίτητη για την υγεία των ματιών σας.

Δεν είναι όμως το μόνο θρεπτικό συστατικό που χρειάζεστε για να προστατέψετε τα μάτια σας από τις εκφυλιστικές ασθένειες που μειώνουν την όραση με την πάροδο των χρόνων, όπως το γλαύκωμα, ο καταρράκτης και η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Δείτε ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να σώσουν τα μάτια σας, καθώς και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε:

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη

Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι δύο χρωστικές ουσίες, οι οποίες βρίσκονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στον αμφιβληστροειδή. Δεδομένου ότι το οξειδωτικό στρες έχει συσχετιστεί με βλάβη στο οπτικό νεύρο, που προκαλεί γλαύκωμα και άλλα προβλήματα όρασης, αντιοξειδωτικά όπως αυτά μπορεί να αποτρέψουν περαιτέρω βλάβη στα μάτια. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά υπάρχουν στα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Θα τα βρείτε στις εξής τροφές: μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, καλαμπόκι, αυγά, νεκταρίνια, παπάγια, μαρούλι.

bigstock Brocoli 87801215

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα δεν κάνουν καλό μόνο στην υγεία της καρδιάς, αλλά είναι απαραίτητα και για τα μάτια σας. Συγκεκριμένα, τα χαμηλά επίπεδα των λιπαρών οξέων DHA και EPA συνδέονται με προβλήματα όρασης, όπως η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα αποτελούν φυσικά αντιφλεγμονώδη, τα οποία καταπολεμούν και την ξηροφθαλμία.

Θα τα βρείτε στο λιναρόσπορο, το λινέλαιο, την ιππόγλωσσα, τον σολομό, τις σαρδέλες, τον τόνο και τα καρύδια.

bigstock Fish Oil Capsules And Fish Tai 68109151

Βιταμίνη Α

Λειτουργεί προστατευτικά για την όραση, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, καθώς καταπολεμά το οξειδωτικό στρες που ευθύνεται για βλάβες στην όραση.

Θα τα βρείτε στις εξής τροφές: Βερίκοκα, πεπόνι, καρότα, μάνγκο, κόκκινες πιπεριές, τυρί ρικότα, σπανάκι, γλυκοπατάτες.

bigstock Foods High In Vitamin C 150618842

Βιταμίνη C

Έρευνες έχουν δείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καταρράκτη. Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού από τις βλάβες.

Τροφές που περιέχουν βιταμίνη C: γκρέιπφρουτ, ακτινίδια, πορτοκάλια, φράουλες.

bigstock Selection Food Sources Of Omeg 146323667

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει από τον καταρράκτη και την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τρώτε συχνά ρεβίθια, στρείδια, χοιρινό, γιαούρτι.

Διαβάστε επίσης

Οι πέντε τροφές που προστατεύουν την όραση

Οι πέντε τροφές που προστατεύουν την όραση

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία σχεδόν όλων των οργάνων …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close