Home / Διατροφή / Τέσσερις τροφές για καλύτερη όραση
Τέσσερις τροφές για καλύτερη όραση

Τέσσερις τροφές για καλύτερη όραση

Στα πλαίσια μια σωστής και ισορροπημένης διατροφής μπορούμε να εντάξουμε διάφορες τροφές που λόγω συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών μας βοηθούν να βλέπουμε καλύτερα.

Ροζ γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν την όραση, όπως η βιταμίνη C και τα β-καροτένια. Σε μια έρευνα που έγινε σε 4.000 άτομα και διήρκεσε 8 χρόνια, φάνηκε ότι άτομα που κατανάλωναν τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, Ε, β-καροτένια και ψευδάργυρο είχαν κατά 35% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Άλλες εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C είναι οι πιπεριές, το μπρόκολο, οι φράουλες, τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια. Καλές πηγές β-καροτενίων είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα πορτοκαλόχρωμα λαχανικά και φρούτα όπως καρότα, κολοκύθα, βερίκοκα.

Τσάι

Το τσάι περιέχει ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σχετικά μεγάλων ποσοτήτων τσαγιού βοηθάει στην πρόληψη καταρράκτη.

bigstock salmon fillet with vegetables 76601543

Σολομός

Ο σολομός είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σε ω-3 λιπαρά οξέα, ουσίες που προστατεύουν τα μάτια μας. Τα καλά λιπαρά που βρίσκονται στο σολομό συμβάλλουν κατά της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας προστατεύοντας το μάτι από την ηλιακή ακτινοβολία και τις ελεύθερες ρίζες. Μελέτη έδειξε ότι άνθρωποι που κατανάλωναν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα λιπαρά ψάρια μειωνόταν ο κίνδυνος εκφύλισης της ωχράς κηλίδας κατά 30%. Αν αγαπάτε τα μάτια σας, καταναλώστε τουλάχιστον 2 φορές/εβδομάδα λιπαρά ψάρια όπως σολομός και σαρδέλες.

Θαλασσινά

Τα θαλασσινά όπως μύδια, καβούρια, αστακοί, γαρίδες, στρείδια κ.α. είναι πλούσια σε ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για τη λειτουργικότητα ενζύμων που βοηθούν την όραση μας. Άλλα τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο είναι το άπαχο βοδινό και τα πουλερικά.

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Οργανισμός Κεντρικών Αγορών & Αλιείας

Διαβάστε επίσης

Οι πέντε τροφές που προστατεύουν την όραση

Οι πέντε τροφές που προστατεύουν την όραση

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία σχεδόν όλων των οργάνων …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close