Home / Διατροφή / Να γιατί νυστάζουμε στο γραφείο
Να γιατί νυστάζουμε στο γραφείο

Να γιατί νυστάζουμε στο γραφείο

Είναι το πολύ άγχος ή τα προεόρτια κατάθλιψης; Μήπως είναι ένας κακός χθεσινοβραδινός ύπνος ή το συχνό αλκοόλ που καταναλώνεις;
Μολονότι όλοι οι παραπάνω λόγοι αποτελούν σοβαρές αιτίες για την υπνηλία που αισθάνεσαι διαρκώς, εντούτοις, ρίξε και μια ματιά στις τροφές που καταναλώνεις στο γραφείο. Ίσως εκεί να βρίσκεται το πρόβλημα, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ώρα να ξυπνήσεις: διάβασε παρακάτω για τις «αθώες» τροφές που προκαλούν υπνηλία και μαζί, βρες τις κατάλληλες εναλλακτικές.

Μήπως η σαλάτα σου παραείναι θλιμμένη;

«Να ανησυχείς όταν τρως μόνο μια σαλάτα για μεσημεριανό», λέει η Marisa Moore, επιστημονική υπεύθυνη της Αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας διευθύντρια τμήματος διατροφής στο Duke Diet and Fitness Center της Νότιας Καρολίνας και συνεχίζει: «Χωρίς μια καλή αναλογία πρωτεϊνών, υδατανθράκων και καλών λιπαρών, ένα πιάτο με μαρούλι και λίγο τριμμένο καρότο δεν αρκεί να θρέψει τις ενεργειακές ανάγκες του οργανισμού σου». Και συμπληρώνει η Moore: «Συμπτώματα υπνηλίας προκαλούν επίσης και τα γλυκά ή λιπαρά dressing που βάζεις στη σαλάτα, καθώς δημιουργούν ισχυρά σκαμπανεβάσματα της γλυκόζης στο αίμα σου, οδηγώντας σε λήθαργο γύρω στις 4 το απόγευμα».

> Άλλαξέ το: «Μια βάση μη-αμυλούχων λαχανικών όπως τα μανιτάρια, το μπρόκολο ή οι πιπεριές συνδυαστικά με πρωτεΐνες από κοτόπουλο ή ρεβίθια αλλά και σύνθετους υδατάνθρακες από κινόα ή καστανό ρύζι, αποτελεί το ιδανικό μεσημεριανό που θα διατηρήσει την ενέργειά σου σε υψηλά επίπεδα μέχρι αργά το απόγευμα», λέει η Moore.

Τα κίτρινα τυριά και το γιαούρτι δημιουργούν κόπωση

Απίστευτο κι όμως αληθινό: «Όσο μεγαλώνεις, αυξάνεται και η δυσανεξία σου στις πρωτεΐνες του γάλακτος (καζεΐνη και ορός γάλακτος). Και αυτό ταλαιπωρεί το σύνολο του οργανισμού σου, οδηγώντας σε υπνηλία», τονίζει η Lyla Blake-Gumbs, διευθύντρια του Κέντρου Ολιστικής Ιατρικής στην Cleveland Clinic. «Ο μηχανισμός δεν είναι απόλυτα σαφής», λέει η γιατρός, «αλλά πιστεύεται ότι ο οργανισμός αναπτύσσει λανθασμένα μια ανοσολογική αντίδραση με τις πρωτεΐνες του γάλακτος, δημιουργώντας έναν στρατό αντισωμάτων να κινητοποιηθούν εναντίον των πρωτεϊνών κάθε φορά που εμφανίζονται, με αποτέλεσμα την εξάντληση του νευρικού συστήματος».

> Άλλαξέ το: «Φουντούκια, κάστανα, γάλα καρυδόψιχας ή σπόροι κινόα είναι το εναλλακτικό σνακ σου, για σένα που παρουσιάζεις δυσανεξία στις πρωτεΐνες γάλακτος. Ωστόσο, σιγούρεψε το πρόβλημα με μια διάγνωση από το γιατρό σου», συμβουλεύει η Blake-Gumbs.

 

Οι μπανάνες είναι σαν τα υπνωτικά

Υπάρχει ένας σοβαρός ιατρικός λόγος που οι μπανάνες προτείνονται ως «φάρμακο» για τις μυϊκές κράμπες: το πολύ μαγνήσιο που περιέχουν βοηθά στη χαλάρωση των μυϊκών κυττάρων. Και όπως λέει η Blake-Gumbs «…μαγνήσιο δίνουμε σε ασθενείς με προβλήματα αϋπνίας και αυτό τα λέει όλα».

> Άλλαξέ το: «Για ενδιάμεσο φρούτο στη μέση της ημέρας προτίμησε εσπεριδοειδή. Τα αντιοξειδωτικά πορτοκάλια και μανταρίνιααφυπνίζουν το νευρικό σύστημα και σε γεμίζουν ενέργεια», λέει η γιατρός.

Η ζάχαρη που σε νανουρίζει

Λίγο περισσότερη ζάχαρη στον καφέ συν ένα ντόνατ κατά τη διάρκεια του meeting, όντως παρέχουν υψηλή ενέργεια την ώρα που τη χρειάζεσαι περισσότερο. Όμως, αμέσως μετά, ο οργανισμός καταρρέει. Μαζί με ένα γλυκό ή κέικ σοκολάτας που θα κεράσει ο συνάδελφος λόγω εορτής, το σώμα σου μπαίνει σε κατάσταση λήθαργου.
Η Moore εξηγεί: «Μετά την κατανάλωση τροφών με ζάχαρη, λίπος και απλούς υδατάνθρακες, το πάγκρεας παράγει ινσουλίνη, ουσία που αυξάνει την παραγωγή τρυπτοφάνης στον εγκέφαλο. Η τελευταία με τη σειρά της μετατρέπεται στο νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη και οδηγεί τον εγκέφαλο σε πλήρη αποχαύνωση».

> Άλλαξέ το: «Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση τροφών με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, παράγει λιγότερα γαστρικά υγρά και ένζυμα που βοηθούν στη χώνεψή τους κι αυτό όχι απλώς μας απαλλάσσει από πεπτικά προβλήματα, αλλά κρατά και την ενέργειά μας σταθερή. Μια μπάρα δημητριακών με μέλι ή μια χούφτα αποξηραμένα φρούτα χωρίς προσθήκη ζάχαρης είναι το ιδανικό “γλυκό” σνακ που θα διατηρήσει την ενέργειά σου ψηλά για ώρες», συμβουλεύει η Moore.

 

 

 

 

Πηγή: askmen.com

Διαβάστε επίσης

Τα τρόφιμα που πετιούνται στα σκουπίδια μπορεί να αυξηθούν κατά σχεδόν ένα τρίτο παγκοσμίως έως το 2030

Τα τρόφιμα που πετιούνται στα σκουπίδια μπορεί να αυξηθούν κατά σχεδόν ένα τρίτο παγκοσμίως έως το 2030

Τα τρόφιμα που πετιούνται στα σκουπίδια μπορεί να αυξηθούν κατά σχεδόν ένα τρίτο σε ολόκληρο …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close