Home / Υγεία / Πρόληψη / Πονόλαιμος και γρίπη; Τα SOS για να νιώσουμε καλύτερα
Πονόλαιμος και γρίπη; Τα SOS για να νιώσουμε καλύτερα

Πονόλαιμος και γρίπη; Τα SOS για να νιώσουμε καλύτερα

Η χρήση αντιβιοτικών για λάθος λόγους, όπως για το κρυολόγημα, τη γρίπη ή τον πονόλαιμο όχι μόνο δεν ωφελεί, αλλά μπορεί να προκαλέσει σειρά ανεπιθύμητων δράσεων. Οι ειδικοί δεν σταματούν να επαναλαμβάνουν ότι η αντιβίωση δεν ενδείκνυται παρά μόνο στη θεραπεία λοίμωξης που έχει προκληθεί από μικρόβιο. Στην Ελλάδα τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση αντιβιοτικών είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και είναι άμεση ανάγκη να περιοριστεί με κάθε τρόπο.

Πότε η αντιβίωση δεν είναι αναγκαία και πότε είναι

Κοινή αιτία: ιοί

Κοινή αιτία: βακτήρια

Κρυολόγημα, καταρροή, βήχας, πονοκέφαλος

Ουρολοίμωξη και λοίμωξη των νεφρών

Πονόλαιμος, ιγμορίτιδα

Επίμονος βήχας, βήχας σε άτομα με προβλήματα στους πνεύμονες, υψηλό πυρετό ή με σοβαρό πρόβλημα υγείας

Μολύνσεις αυτιών στα παιδιά

Λοιμώξεις του δέρματος π.χ.

Εμετός και διάρροια

Μηνιγγίτιδα

Δεν είναι απαραίτητη

Μπορεί ή είναι απαραίτητη

Ειδικά για τον πονόλαιμο, που είναι ένα από τα πλέον συνηθισμένα συμπτώματα οι ειδικοί επισημαίνουν ότι από τη στιγμή που ο βήχας και ο πονόλαιμος δεν οφείλονται σε κάποια μικροβιακή λοίμωξη, θα κάνουν το κύκλο τους και θα υποχωρήσουν, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγετε σε φάρμακα.

Σε περίπτωση επίμονου και ενοχλητικού πονόλαιμου
Τι μπορείτε να κάνετε;

  1. Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού είναι τα πρώτα πράγματα που πρέπει να μεριμνήσετε. Να έχετε μαζί σας νερό και να πίνετε σε  τακτά χρονικά διαστήματα. Η ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα αν ο λαιμός είναι ερεθισμένος (με φλεγμονή).
  2. Προτιμήστε τους φρέσκους χυμούς, καθώς οι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C βοηθούν  τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες να έχουν καλύτερη άμυνα απέναντι στις ιώσεις έτσι ώστε να αντιμετωπίζουν ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά το κρυολόγημα.
  3. Πιείτε ζεστό, αραιωμένο τσάι με λίγο μέλι
  4. Κάντε γαργάρες με χλιαρό αλατόνερο αρκετές φορές τη μέρα
  5. Χρησιμοποιήστε συσκευή ατμού ή υγραντήρα στο υπνοδωμάτιό σας
  6. Αποφύγετε το κάπνισμα αλλά και το παθητικό κάπνισμα
  7. Αποφύγετε την κατανάλωση κρύων και καυτερών τροφών
  8. Μην λαμβάνετε αντιβίωση χωρίς ιατρική συμβουλή, γιατί με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσονται ανθεκτικά στελέχη μικροβίων στον οργανισμό σας.
  9. Αερίστε καθημερινά το σπίτι για αρκετή ώρα κάθε φορά.

 

Να θυμάστε λοιπόν:
1.   Το κοινό κρυολόγημα και γενικά οι ιώσεις δεν χρειάζονται αντιβιοτικά.
2.   Τα αντιβιοτικά μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στον οργανισμό μας.
3. Η κακή και άσκοπη χρήση των αντιβιοτικών μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει μικρόβια που δεν θα σκοτώνονται από τα αντιβιοτικά που έχουμε στην διάθεση μας. Άρα είναι καθήκον όλων μας να προστατέψουμε τα όπλα που έχουμε σήμερα στη διάθεση μας για να αντιμετωπίζουμε τις μολύνσεις.
4. Οι απλές λοιμώξεις, στην πλειοψηφία τους, αυτοθεραπεύονται
5. Για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, χρησιμοποιείτε προϊόντα που δεν περιέχουν αντιβιοτικό.

 

 

 

 

 

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε επίσης

Πεντάχρονο κοριτσάκι έχασε τη ζωή του από αλλεργικό σοκ μετά από λήψη αντιβιοτικού

Πεντάχρονο κοριτσάκι έχασε τη ζωή του από αλλεργικό σοκ μετά από λήψη αντιβιοτικού

‘Ενα πεντάχρονο κοριτσάκι έχασε τη ζωή του στο Βαρικό του δήμου Αμυνταίου Φλώρινας, όταν μετά …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close