Home / Πρώτες Βοήθειες / Βαρυστομαχιά / Τρώμε, προσέχοντας την υγεία μας
Τρώμε, προσέχοντας την υγεία μας

Τρώμε, προσέχοντας την υγεία μας

του Αλέξανδρου Γιατζίδη, Μ.D., medlabnews.gr
Το φαγοπότι που ακολουθεί την Ανάσταση συχνά φέρνει διάφορα προβλήματα υγείας. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί μετά από μια περίοδο νηστείας (ηθελημένης ή αναγκαστικής) απότομα τρώγονται αρκετά βαριά φαγητά, είτε από το πολύ φαγητό εκδηλώνονται προβλήματα που προϋπήρχαν. Κάθε χρόνο τέτοια περίοδο παρατηρείται αύξηση των επισκέψεων στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων της τάξης του 20%.
Tα πιο συχνά προβλήματα υγείας που καταγράφονται τις μέρες μετά την Ανάσταση είναι οι γαστρεντερικές διαταραχές, με προεξάρχουσα την δυσπεψία. Ο κίνδυνος βαρυστομαχιάς είναι ακόμα μεγαλύτερος για όσους έχουν τηρήσει με ευλάβεια την νηστεία των προηγούμενων ημερών, καθώς η απότομη πρόσληψη τόσο μεγάλης ποσότητας δύσπεπτων τροφίμων μετά από τόσολιτή διατροφή ζορίζει ακόμα περισσότερο το πεπτικό σύστημα.
H οξεία μέθη, οι γαστρεντερίτιδες και οι παγκρεατίτιδες αποτελούν συνηθισμένες συνέπειες της  κραιπάλης μετά τη νηστεία. Επειδή, εξάλλου, το πασχαλινό τραπέζι είναι πλούσιο σε κόκκινα κρέατα, εντόσθια και γλυκάδια, που είθισται να συνδυάζονται με γενναίες ποσότητες αλκοόλ, μπορεί να αυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα. Το κρέας των νεαρώναρνιών και κατσικιών έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες (είδος χημικών ενώσεων που αυξάνει το ουρικό οξύ.  Αυτή η παρενέργεια του οβελία  δημιουργεί προβλήματα σε όσους πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα.
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση των εμφραγμάτων του μυοκαρδίου λίγες μέρες μετά το Πάσχα, με τα περισσότερα «θύματα» να είναι άτομα με βεβαρημένη καρδιαγγειακή υγεία που παρασύρονται από την εορταστική ατμόσφαιρα και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες από αρνί σούβλας, κοκορέτσι, αυγά και τσουρέκι και άλλα  πασχαλινά γλυκίσματαμαζί με άφθονο αλκοόλ.. Η καρδιακή επιβάρυνση οφείλεται στο ότι το στομάχι χρειάζεται περισσότερο αίμα για να πέψει τέτοιου είδους τρόφιμα, με συνέπεια να «ζορίζεται» η καρδιά – και στα άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα, όπως λ.χ. υπέρταση, στεφανιαία νόσο ή καρδιακή ανεπάρκεια, η πρόσθετη επιβάρυνση της καρδιακής λειτουργίας δεν είναι ό,τι το καλύτερο.
Συμβουλές υγείας για το Πασχαλινό τραπέζι.
  • Προσέξτε να μην φάτε πάρα πολύ
  • Περιοριστείτε στο ένα αυγό. Όχι γιατί τα αυγά κάνουν κακό αλλά γιατί έπεται καταιγισμός ζωικής πρωτεΐνης και λίπους.
  • Να φάτε μαγειρίτσα αλλά με μέτρο γιατί έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε χοληστερίνη. Η σούπα με κρέας αποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το στομάχι μας για να δεχτεί το κρέας και τα προϊόντα του που στερήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα.
  • Μην πέσετε με τα μούτρα στο αρνί. Αρχίστε με μια σαλάτα ή λαχανικά, ψωμί ή πατάτες ψητές ή βραστές, και μετά φάτε λίγο αρνί, κοκορέτσι ή τηγανητά φαγητά.
  • Μη διστάσετε να φάτε ρύζι, μακαρόνια ή ψωμί μαζί με το κρέας. Αυτό μας χορταίνει και συνεπώς μειώνει τις πιθανότητες να υπερκαταναλώσουμε κρέας και παράλληλα συμβάλλει στη δημιουργία ενός ισορροπημένου, από άποψης μακροθρεπτικων συστατικών πιάτου.
  • Μην τσιμπολογάτε από τις πιατέλες.
  • Μην φάτε την πέτσα από το αρνί ή το κατσίκι
  • Μην πιείτε πολύ αλκοόλ. Προτιμήστε το κρασί ως συνοδευτικό, αντί για μπύρα καθώς περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά συστατικά και προάγει την υγεία μας.
  • Να προτιμάτε παραδοσιακούς τρόπους ψησίματος (όπως στη σούβλα) αντί για το ψήσιμο στο φούρνο, στη γάστρα κ.λ.π.
  • Στύψτε άφθονο λεμόνι στο κρέας καθώς έχει όχι μόνο πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά, αλλά και η βιταμίνη C που περιέχει αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου.
  • Μην αμελήσετε να φάτε φρούτα και να πιείτε νερό
Ειδικές συμβουλές για όσους έχουν κάποια πάθηση.
  • Τα άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα πρέπει να αποφύγουν τα απότομα και μεγάλα γεύματα, καθώς επίσης και τα εντόσθια και τα λιπαρά μέρη του αρνιού, επειδή περιέχουν πολύ νάτριο (αλάτι).
  • Αν παίρνετε αντιπηκτική αγωγή προσέξτε γιατί το κρασί, οι σαλάτες κλπ μπορεί να επηρεάσουν τον χρόνο πήξης του αίματος. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.
  • Τα άτομα με υψηλά ή οριακά επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα, να περιορίσουν ή να αποφύγουν την κατανάλωση αλκοόλ και εντοσθίων

Πηγή: medlabgr.blogspot.com

Διαβάστε επίσης

Καλοφαγάδες οι αρχαίοι Ελληνες, με προτίμηση στα μπαρμπούνια και τα χέλια

Καλοφαγάδες οι αρχαίοι Ελληνες, με προτίμηση στα μπαρμπούνια και τα χέλια

Καλοφαγάδες, με προτίμηση στα μεγάλα φρέσκα ψάρια, αν και πανάκριβα και προνόμιο των πλουσίων, ήταν …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close