Home / Ψυχολογία / Άγχος / Ashwagandha: Το αρχαίο super βότανο που βοηθά στη μείωση του στρες
Ashwagandha: Το αρχαίο super βότανο που βοηθά στη μείωση του στρες

Ashwagandha: Το αρχαίο super βότανο που βοηθά στη μείωση του στρες

Τα βότανα είναι πολύ σημαντικά στη ζωή μας, καθώς εκτός από το φαγητό, είναι χρήσιμα και για την υγεία μας.

Υπάρχει μια κατηγορία βοτάνων που ονομάζονται προσαρμογόνα και είναι ωφέλιμα στην ευεξία του σώματος αλλά και της ψυχής μας. 

Τα προσαρμογόνα είναι βότανα, φυτά και μύκητες που χρησιμοποιούνται για τις φαρμακευτικές τους ιδιότητες.

Ονομάζονται έτσι γιατί προσαρμόζονται στις ανάγκες του σώματος ώστε να μειώνουν τις λοιμώξεις, να επαναφέρουν την εσωτερική αρμονία και να προωθήσουν την άριστη υγεία.

Ένα συγκεκριμένο βότανο, μάλιστα, μειώνει το άγχος και το στρες.

Ποιο είναι όμως αυτό;

Το Ashwagandha είναι ένας ξυλώδης θάμνος που ανήκει στη οικογένεια των στρύχνων. 

Συναντάται σε θερμά κλίματα όπως στην Ινδία και τη Μέση Ανατολή και το όνομά του στα Σανσκριτικά σημαίνει «μυρωδιά του αλόγου», αναφερόμενο στο άρωμά του που ξεχωρίζει.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το Ashwagandha μπορεί να δώσει ώθηση στη διάθεσή σου. Συγκεκριμένα, μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, σε ασθενείς που επέφεραν από χρόνιο άγχος. Άλλη έρευνα έδειξε ότι το βότανο αυτό μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικό όσο το φάρμακο lorazepam, που μειώνει το στρες. Ακόμη, βοηθά στην ισορροπία των ορμονών του θυρεοειδή.

Πώς το χρησιμοποιούμε όμως; Διατροφολόγοι προτείνουν μια κουταλιά του γλυκού από σκόνη Ashwagandha σε latte με κουρκουμά ή matcha. Άλλος τρόπος να προσαρμόσεις το βότανο αυτό στην δίαιτα σου είναι να ρίξεις τη σκόνη στο κακάο, στη βρώμη, στο φυστικοβούτυρο, ακόμα και στα επιδόρπιά σου.

Τα προσαρμογόνα βότανα είναι γενικά ασφαλή, ωστόσο, συμβουλέψου πρώτα τον γιατρό σου καθώς μπορεί να υπάρξει αντίδραση με κάποια φάρμακα. Χρειάζεται να τα λαμβάνεις κάποιο διάστημα, οπότε μην περιμένεις να δεις διαφορά αμέσως μόλις πιεις το πρώτο smoothie με αυτό το «σούπερ βότανο».

Διαβάστε επίσης

Το στρες αυξάνει τον κίνδυνο για αυτοάνοσα νοσήματα

Αυξημένες πιθανότητες να εμφανίσουν κάποιο αυτοάνοσο νόσημα έχουν, σύμφωνα με νέα σουηδική έρευνα, άνθρωποι που …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close