Ειδήσεις

Εκτός αστικών κέντρων θέτουν τα παλιά αυτοκίνητα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις

Η αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 4,5% το 2017 οδήγησε σε επίσπευση λήψης αυστηρών μέτρων από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ως προς την εκπομπή ρύπων. Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους. Τα diesel παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παλιότερα του Euro 4) συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση των ρύπων και γι’ αυτό οι ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία τους από την 1/1/2018 στα αστικά κέντρα.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει παλιότερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αυξημένο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων, καθώς αυτός είναι πάνω από τα 14 έτη σε σχέση με τις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες όπου ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 έτη και με το μέσο όρο συνολικά της ΕΕ να βρίσκεται κοντά στα 11 έτη.
Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέσπισε μία νέα οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών που ισχύουν. Στόχος της συγκεκριμένης οδηγίας είναι η μείωση των ρύπων που συσχετίζονται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται ετησίως από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.
Σημειώνεται ότι οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει “ζώνες χαμηλών εκπομπών” στα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση που προκαλείται κυρίως από οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Τα μέτρα είναι αυστηρότερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιότερης τεχνολογίας. Για παράδειγμα στο Άμστερνταμ από την 1/1/2018 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στη Βαρκελώνη δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου, στο Βερολίνο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα, ενώ στο Όσλο οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου που κυμαίνεται από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου.
Όλα αυτά μετά τη γενικότερη πρωτοβουλία μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τον γενικότερο σχεδιασμό πολλών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, όπου μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αποφασισμένες να καταργήσουν την πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

 

 

 

 

 

Πηγή: http://medlabgr.blogspot.com

Iatrika Nea

Leave a Comment
Share
Published by
Iatrika Nea

Recent Posts

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…

2 έτη ago

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…

3 έτη ago

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκρισηγια το azacitidine σε δισκία, ως αρχική θεραπεία συντήρησης για ενήλικες με οξεία μυελογενή λευχαιμία

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…

3 έτη ago

«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία»

 «Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…

3 έτη ago

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…

3 έτη ago

Άμεση προτεραιότητα και οι δομικές μεταρρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης

PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…

3 έτη ago

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies