Ειδήσεις

Στο “κόκκινο” η αγορά, νέα υποχώρηση 5% της κατανάλωσης

“Πολύ χειρότερα είναι τα πράγματα στην αγορά, απ’ ότι καταγράφουν οι επίσημοι δείκτες μέτρησης της κατανάλωσης”. Αυτό ανέφερε στο Capital.gr μεγαλοστέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, σχολιάζοντας την κατάσταση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
Σύμφωνα με τον ίδιο η κατανάλωση τον Σεπτέμβριο υποχώρησε πάνω από 5% σε σχέση με το 2017, ενώ εκτίμησε πως όλες οι αλυσίδες κινούνται σε αρνητικό έδαφος, με κάποιες εξ αυτών να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό υποχώρησης των πωλήσεών τους, ως αποτέλεσμα και της επαναδραστηριοποίησης του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος το οποίο φαίνεται να έχει τραβήξει κάποιον κόσμο, όπως είπε.
Ο ίδιος απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε πρόβλεψη για το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα μέχρι το τέλος του έτους, δηλώνοντας ότι είναι πολύ νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη “τη στιγμή μάλιστα που οι υποχρεώσεις των καταναλωτών προς την εφορία και όχι μόνο, ροκανίζει το εισόδημα τους”.
Στους μεγάλους χαμένους, σύμφωνα με τον ίδιο είναι οι προμηθευτές οι οποίοι προσπαθούν να βρουν εκ νέου τα πατήματά τους και στους κερδισμένους οι καταναλωτές οι οποίοι τη φετινή χρονιά απολαμβάνουν μεγαλύτερες και περισσότερες προσφορές σε σειρά προϊόντων.
Με βάση πάντως τα επίσημα στοιχεία για την πορεία της κατανάλωσης από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Αυγούστου (πηγή: Nielsen) προκύπτει πως οι απώλειες στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου σούπερ μάρκετ περιορίστηκαν στο 0,7%, με αποτέλεσμα αυτός να διαμορφωθεί στα 5,8 δισ. ευρώ από 5,844 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Στην περίπτωση των ταχυκίνητων κωδικών (σ.σ. σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται βασικά είδη κατανάλωσης όπως το γάλα και τα είδη προσωπικής υγιεινής) η ποσοστιαία πτώση των πωλήσεών ήταν υπερδιπλάσια στο -1,5% με τον τζίρο να έχει υποχωρήσει στα 4,034 δισ. ευρώ.
Για μια ακόμη περίοδο οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται σε προϊόντα όπως το γάλα (-8%), το ψωμί (-4%), πτώση πάνω από 12% καταγράφηκε στις πωλήσεις μελιού, -6,4% στο αλεύρι, 9% στις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης μαλλιών, 12,4% στο παγωμένο τσάι, 7,5% στα έτοιμα γεύματα και εδέσματα για παιδιά, 4,8% στα σαμπουάν, 14,9% στα αυγά και 8% στα φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις ετοίμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,4%, φρούτων 7,3%, 14% οι πωλήσεις παιγνιδιών, 12,4% των προϊόντων περιποίησης υποδημάτων, 8,7% των κριτσινιών, 5,7% του παγωτού, και 16,2% του ελληνικού καφέ.
Συνολικά από τις 179 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σκανάρονται από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης οι 70 εξακολουθούν να βρίσκονται σε αρνητικό έδαφος.

 

 

 

 

 

Πηγή: http://medlabgr.blogspot.com

Iatrika Nea

Leave a Comment
Share
Published by
Iatrika Nea

Recent Posts

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…

2 έτη ago

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…

3 έτη ago

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκρισηγια το azacitidine σε δισκία, ως αρχική θεραπεία συντήρησης για ενήλικες με οξεία μυελογενή λευχαιμία

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…

3 έτη ago

«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία»

 «Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…

3 έτη ago

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…

3 έτη ago

Άμεση προτεραιότητα και οι δομικές μεταρρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης

PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…

3 έτη ago

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies