Κοινωνικά Θέματα

Υποχωρεί με διψήφιο ποσοστό η κατανάλωση γάλακτος

Στο “κόκκινο” συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά γάλακτος, με τον ρυθμό υποχώρησης των πωλήσεων να “τρέχει” με διψήφιο ποσοστό τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά όπου το συγκεκριμένο προϊόν καταγράφει διψήφιο ποσοστό υποχώρησης. Και όλα αυτά παρά τις αντιθέτου προβλέψεις των επιτελείων των εταιρειών του κλάδου, που ήλπιζαν πως τη φετινή χρονιά οι απώλειες θα περιορίζονταν. Αντίστοιχες εκτιμήσεις είχαν γίνει και από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, οι οποίες είχαν αποδώσει, και όχι άδικα, την άτακτη υποχώρηση της περσινής χρονιάς στην κατάρρευση της Μαρινόπουλος που αποτελούσε ρυθμιστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και όχι μόνο μέχρι και τα τέλη του 2015. Σημειώνεται πως η αλυσίδα Μαρινόπουλος είχε παίξει δυνατά το “χαρτί” των προσφορών στο συγκεκριμένο προϊόν, κερδίζοντας σημαντική μερίδα καταναλωτών αλλά και τα μικρά σημεία πώλησης που επέλεγαν να κάνουν τις αγορές τους από το δίκτυο της Μαρινόπουλος και όχι από τις γαλακτοβιομηχανίες, τους αντιπροσώπους αυτών ή τις αλυσίδες Cash & Carry. Δηλαδή εκτιμούσαν πως η “ζημιά” από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος είχε γραφτεί στην πορεία των πωλήσεων του 2016, και ότι η αγορά το 2017 θα “έμπαινε” σε πιο ήρεμα νερά.
Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι
Η πραγματικότητα πάντως έχει διαψεύσει τους πάντες. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, (σ.σ. η καταγραφή των πωλήσεων αφορά την περίοδο από τις αρχές του έτους έως και την 25η Μαρτίου ), δείχνει πτώση 15,8% των πωλήσεων γάλακτος σε αξία ή απώλειες 15 εκατ. ευρώ, με την υποχώρηση των πωλήσεων σε όγκο να αγγίζει το 12,7%.
Οι μεγάλοι χαμένοι της κατηγορίας είναι η Friesland Campina όπου οι πωλήσεις της σε όγκο υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 18,2% (η εταιρεία η οποία είναι market leader της κατηγορίας απέσυρε πέρυσι το Φθινόπωρο από τα ράφια το προϊόν της “Εκλεκτόν”), με τις απώλειες της ΔΕΛΤΑ να αγγίζουν το -14,9% και της ΜΕΒΓΑΛ το -13,6%. Στο -22% είναι η πτώση των πωλήσεων σε όγκο της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ που είναι ο 7ος παίκτης της κατηγορίας, στο -2,5% είναι η πτώση των πωλήσεων της Ροδόπης και στο -4,3% η πτώση των πωλήσεων του Ολύμπου και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Οι κερδισμένοι της κατηγορίας είναι τρεις και συγκεκριμένα η ΣΕΡΓΑΛ όπου αύξησε τον όγκο των πωλήσεών της κατά 3,9%, η ΕΑΣ Βόλου με αύξηση όγκου 18,7% και η Φάρμα Κουκάκη οι πωλήσεις σε όγκο της οποίας ενισχύθηκαν κατά 3,2%.

 

 

 

 

 

Iatrika Nea

Leave a Comment
Share
Published by
Iatrika Nea

Recent Posts

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…

2 έτη ago

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…

3 έτη ago

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκρισηγια το azacitidine σε δισκία, ως αρχική θεραπεία συντήρησης για ενήλικες με οξεία μυελογενή λευχαιμία

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…

3 έτη ago

«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία»

 «Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…

3 έτη ago

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…

3 έτη ago

Άμεση προτεραιότητα και οι δομικές μεταρρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης

PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…

3 έτη ago

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies