Home / Διατροφή / Έχετε κόψει το αλάτι;
Έχετε κόψει το αλάτι;

Έχετε κόψει το αλάτι;

Η επιθυμία για αλάτι είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, έμφυτη στον άνθρωπο. Και σίγουρα είναι πολύτιμο για τη λειτουργία του οργανισμού, αφού το νάτριο που περιέχει στο αλάτι, συγκρατεί το νερό που χρειάζεται ο οργανισμός μας και εξασφαλίζει τη ζωή.

Γιατί κατηγορείται
Σε όλο σχεδόν τον κόσμο η κατανάλωση αλατιού ξεπερνά κατά πολύ τις ανάγκες του οργανισμού. Η υπερκατανάλωση αυξάνει την υπέρταση σε όσους έχουν ήδη πρόβλημα, την κατακράτηση υγρών και μπορεί να προκαλέσει θρόμβωση και καρδιαγγειακά προβλήματα. Επιπλέον, το αλάτι μπορεί να γίνει τοξικό για τον οργανισμό όταν καταναλώνουμε περιορισμένη ποσότητα νερού, όταν ο οργανισμός έχει προσαρμοστεί σε χρόνια δίαιτα φτωχή σε νάτριο και στους ανθρώπους με νεφρική ανεπάρκεια και τα βρέφη, που οι νεφροί τους δεν μπορούν αποβάλουν την περιττή ποσότητα νατρίου.

Μήπως το παρεξηγήσαμε;
Μήπως πρέπει λοιπόν να… εξορίσουμε το αλάτι από το τραπέζι μας; Η απάντηση είναι όχι, αρκεί να το καταναλώνουμε με σύνεση. Τα δύο βασικά συστατικά του επιτραπέζιου αλατιού που χρησιμοποιούμε στο φαγητό, το νάτριο και το χλώριο, ανήκουν στα απαραίτητα ιχνοστοιχεία για τον οργανισμό. Όλα τα υγρά του σώματός μας, ακόμα και το αίμα, περιέχουν, μεταξύ άλλων, χλώριο και νάτριο που χρησιμεύουν στην ηλεκτρολυτική ισορροπία των υγρών στο σώμα. Είναι επίσης απαραίτητα για τη μεταβίβαση των ηλεκτρικών σημάτων από τον εγκέφαλο στα νευρικά και μυϊκά κύτταρα, αλλά και για τη ρύθμιση της μεταφοράς συστατικών διαμέσου των κυτταρικών μεμβρανών.
Το αλάτι λοιπόν είναι απαραίτητο συστατικό για τη ζωή. Εξάλλου, όταν προσλαμβάνουμε αλάτι σε λογικές ποσότητες, το πλεόνασμα αποβάλλεται μέσω των νεφρών στα ούρα, ενώ σημαντική ποσότητα αποβάλλεται και από τον ιδρώτα.

Αναπάντεχες πηγές αλατιού
Εκτός από το αλάτι που χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα, τη σημαντικότερη ποσότητα την παίρνουμε μέσω των τροφών που καταναλώνουμε. Μεγαλύτερη ποσότητα υπάρχει στις πρωτεϊνικές τροφές και λιγότερη στα δημητριακά. Ελάχιστο ή καθόλου αλάτι περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά.

Αντί για αλάτι
Αν πρέπει να μειώσουμε το αλάτι μπορούμε να περιορίσουμε την ποσότητα που χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα αντικαθιστώντας το με μυρωδικά (άνηθο, μαϊντανό, θυμάρι, ρίγανη, δυόσμο, μαντζουράνα, δεντρολίβανο κ.λπ.) που δίνουν ιδιαίτερη γεύση και άρωμα στο φαγητό.

 

 

 

 

 

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε επίσης

Πόσο αλάτι χρειαζόμαστε καθημερινά

Πόσο αλάτι χρειαζόμαστε καθημερινά

Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών δεν είναι πανάκεια για την υγεία μας, αν δεν …

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close