Categories: Άγχος

Γιατί κάποιοι μισούν τα μαθηματικά

Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες συντελούν στο άγχος

Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που «ζουν και αναπνέουν» μαθηματικά. Θα μπορούσαν να περάσουν όλη τους τη ζωή λύνοντας περίπλοκες, μαθηματικές πράξεις. Και φυσικά, υπάρχουν κι εκείνοι που στη θέα και μόνο των αριθμητικών συμβόλων παθαίνουν… πανικό!

Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;

Σύμφωνα με επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Οχάιο, η απάντηση ενδεχομένως να είναι «γραμμένη» στα γονίδια.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα γονίδια μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερο «μαθηματικό άγχος» στα παιδιά που πασχίζουν ήδη στον τομέα αυτό.

Για να εξετάσουν τη θεωρία τους, οι ερευνητές μελέτησαν πώς διαφέρουν τα δίδυμα σε ό,τι αφορά το άγχος τους απέναντι στα μαθηματικά.

Παρότι η γενετική προδιάθεση κρίθηκε σημαντικός παράγοντας, όπως αναφέρει δημοσίευμα της MailOnline, αντιπροσώπευε μόνο το 40% του προβλήματος. Οι υπόλοιποι παράγοντες που εξηγούσαν το φαινόμενο γιατί ορισμένα παιδιά δυσκολεύονται περισσότερο στα μαθηματικά, σχετίζονταν με το περιβάλλον στο σχολείο και το σπίτι καθώς και τους κοινωνικούς κύκλους των παιδιών.

«Οι γενετικοί παράγοντες μπορεί να αυξήσουν ή να μειώσουν τον κίνδυνο κακής απόδοσης στα μαθηματικά. Αν κάποιος έχει αυτούς τους γενετικούς παράγοντες και στη συνέχεια βρεθεί σε ακατάλληλο περιβάλλον, τότε η διαδικασία της μάθησης θα είναι ακόμη πιο δύσκολη» ανέφερε ο καθηγητής Stephen Petrill.

Στην έρευνα Western Reserve Reading and Maths Projects συμμετείχαν 216 πανομοιότυποι δίδυμοι και 298 διζυγωτικοί δίδυμοι του ίδιου φύλου.

Όλα τα παιδιά αξιολογήθηκαν ως προς το άγχος για τα μαθηματικά, το γενικό άγχος, την μαθηματικά επίλυση προβλημάτων και την κατανόηση του γραπτού λόγου.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στατιστικά εργαλεία για να δουν πώς σχετίζονταν αυτά τα διάφορα μέτρα άγχους, ικανότητας ανάγνωσης και μαθηματικών μεταξύ των διδύμων.

Ο καθηγητής έγραψε στο Journal of Child Psychology and Psychiatry ότι «είναι σημαντικό να μελετήσει κανείς το άγχος που προκαλείται από την εκμάθηση των μαθηματικών. Στο άκουσμα και μόνο της λέξης πολλοί παθαίνουν πανικό. Δεν είναι όμως στην εκμάθηση της ανάγνωσης, όπου κανείς εμφανίζει άγχος μόνο όταν έχει κάποια δυσκολία. Το άγχος των μαθηματικών σχετίζεται τόσο με τη γνωστική πλευρά όσο και με τη συναισθηματική πλευρά του γενικού άγχους».

 

 

newsbeast.gr

Iatrika Nea

Leave a Comment
Share
Published by
Iatrika Nea

Recent Posts

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…

2 έτη ago

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…

3 έτη ago

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκρισηγια το azacitidine σε δισκία, ως αρχική θεραπεία συντήρησης για ενήλικες με οξεία μυελογενή λευχαιμία

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…

3 έτη ago

«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία»

 «Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…

3 έτη ago

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…

3 έτη ago

Άμεση προτεραιότητα και οι δομικές μεταρρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης

PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…

3 έτη ago

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies