Categories: Πρόληψη

Όταν η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια προκαλεί παραισθήσεις

Είτε πρόκειται για μία έκρηξη, είτε για ένα ουρλιαχτό, είτε για μία φωνή που λέει «πάμε, πάμε, πάμε», υπάρχουν παίκτες βιντεοπαιχνιδιών οι οποίοι συνεχίζουν να ακούνε ηχητικά εφέ ακόμα και αφότου τελειώσουν μία παρτίδα, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ειδικότερα, ερευνητές του βρετανικού Πανεπιστημίου Nottingham Trent, μέσω ερωτήσεων που έθεσαν σε περισσότερα από 1.200 άτομα σε φόρουμ διαδικτυακών παιχνιδιών με σκοπό να μελετήσουν το ψυχο-ακουστικό φαινόμενο game transfer, δηλαδή τις δυσλειτουργίες της αντίληψης που προκύπτουν ύστερα από πολύωρη ενασχόληση με αυτά, διαπίστωσαν ότι ορισμένοι παίχτες, έστω και μία φορά, είχαν μία ακουστική παραίσθηση.

Από τη συγκεκριμένη ομάδα, το 12 τοις εκατό ανέφερε ότι είχε τύχει κατά το παρελθόν να ακούσει φανταστικούς ήχους μετά το πέρας μιας παρτίδας, όπως μαρσαρίσματα αυτοκινήτων, λέιζερ, σφαίρες, εκρήξεις, σπαθιά, κραυγές, κέρματα να πέφτουν, αναπνοές κ.ά.. Μάλιστα, ένα άτομο δήλωσε ότι κάποτε άκουσε μία φωνή να του ψιθυρίζει «θάνατος», ενώ ένα άλλο είπε ότι είχε ακούσει τις λέξεις «πάμε, πάμε, πάμε» όταν ήθελε οι υπόλοιποι επιβάτες να προχωρήσουν μέσα στο μετρό.

Στη νέα, λοιπόν, μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι παραισθήσεις ήταν πιο συχνές έπειτα από πολλές ώρες παιχνιδιού και συνέβησαν κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων των ατόμων, όπως, για παράδειγμα, ενόσω περπατούσαν ή οδηγούσαν. Επίσης, ορισμένοι παίχτες ανέφεραν ότι οι ήχοι, κάποιες φορές, δεν τους άφηναν να κοιμηθούν, ενώ κάποιοι υποστήριξαν ότι ήταν ιδιαιτέρως τρομακτικοί, ενοχλητικοί, ή τους έκαναν να νομίζουν ότι αρχίζουν να τρελαίνονται.

Ωστόσο, αν και αυτό το φαινόμενο δεν διαρκεί πολλή ώρα και είναι καθαρά προσωρινό, η επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας Angelica Ortiz De Gortari, αναφερόμενη στα αποτελέσματα, δήλωσε: «Οι ακουστικές παραισθήσεις μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση, ιδίως όταν συνδέονται με επικίνδυνες καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να βοηθήσουμε όσους παίζουν να κατανοήσουν αυτού του είδους τις εμπειρίες».

Να πούμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που οι επιστήμονες μελετούν το game transfer. Στην ουσία πραγματοποιούνται έρευνες γύρω από τις παρενέργειες των βιντεοπαιχνιδιών από τότε που κυκλοφόρησαν τα πρώτα στην αγορά.

Πηγή: livescience.com

Iatrika Nea

Leave a Comment
Share
Published by
Iatrika Nea

Recent Posts

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 17-19 Δεκεμβρίου 2021μ Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο “Είναι σημαντικότερο να γνωρίζουμε…

2 έτη ago

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure

H Roche για ακόμα μια χρονιά «δίνει το παρών» στο Greece Race for the Cure®…

3 έτη ago

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκρισηγια το azacitidine σε δισκία, ως αρχική θεραπεία συντήρησης για ενήλικες με οξεία μυελογενή λευχαιμία

Η Bristol Myers Squibb λαμβάνει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το azacitidine σε δισκία,…

3 έτη ago

«Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία»

 «Βάζουμε Τρίποντο στην Υγεία» Εξαιρετικά αποτελέσματα από τα δύο εξειδικευμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ για…

3 έτη ago

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020

H CSL Behring Hellas στηρίζει τη Φοιτητική Ομάδα iGEM Athens 2020 Με την συμβολή της…

3 έτη ago

Άμεση προτεραιότητα και οι δομικές μεταρρυθμίσεις για τον περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης

PhRMA Innovation Forum: Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση της στρεβλής εικόνας των συνολικών επιστροφών και οι…

3 έτη ago

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies